Nastavení PayPal účtu
Pro zpracovávání on-line plateb SuperSaaS používá PayPal, jednoho z největších zpracovatelů plateb na světě. Výhoda použití PayPalu tkví v tom, že namísto abychom údaje platebních karet zpracovávali sami, vy ani vaši zákazníci nemusíte údaje o kreditních kartách svěřovat nikomu jinému než PayPalu. Navíc je jeho použití pro klienty zdarma a založení vašeho účtu je také zdarma. Ve většině zemí zákazníci ani nemusí mít PayPal účet. SuperSaaS za platební systém nic neúčtuje, PayPal však účtuje procentní poplatek za každou zpracovanou platbu – pro více informací navštivte web PayPalu.

Nastavení PayPal účtu a jeho propojení se SuperSaaS lze provést velmi jednoduše podle následujícího návodu:
- Pokud ještě účet nemáte, založte si na webu PayPalu bezplatný standardní účet. Můžete také stávající osobní účet (personal) převést na obchodní účet (business) – než to však provedete, zjistěte si rozdíly mezi nimi
-
Při přesměrovávání plateb do PayPalu používá SuperSaaS jako PayPal ID e-mailovou adresu administrátora. Pokud máte PayPal zaregistrovaný na jinou e-mailovou adresu, musíte přidat e-mailovou adresu administrátora SuperSaaS do profilu na PayPal. To lze provést v sekci Profile > E-mail („profil > e-mail“)
Lze také systému SuperSaaS říci, aby pro přesměrování plateb používal jinou adresu, a to pomocí magického slova (
$gateway{paypal priklad@priklad.cz}
) ve zprávě, která se zobrazuje nahoře na stránce obchoduV menu na pravé straně obrazovky vyberte ve žluté sekci „Preference“ možnost Nastavení plateb. Objeví se stránka Nastavení plateb
Dole v sekci „Kreditní systém“ naleznete pole „Vzkaz který se zobrazuje v horní části stránky eshopu“. Pokud například chcete, aby SuperSaaS jako PayPal ID používal e-mailovou adresu platby@mojefirma.cz, zadejte do zprávy následující magické slovo:
$gateway{paypal platby@mojefirma.cz}
- Abyste platby přijaté přes PayPal mohli převést pryč z PayPal účtu, musíte PayPalu poskytnout údaje o platební kartě nebo bankovním účtu. Můžete to klidně udělat až poté, co jste přes PayPal nějaké peníze přijali, je však nutno počítat s tím, že potvrzení údajů o platební kartě nebo bankovním účtu může trvat několik dní.
- V sekci „Profile“ („profil“) ještě proveďte potřebná nastavení na stránkách „Payment Receiving Preferences“ („nastavení přijímání plateb“) a „Sales Tax“ („daň z prodeje“). V sekci „Custom Payment Pages“ („vlastní stránky pro platbu“) si také můžete nahrát vlastní logo, které se klientům bude zobrazovat na stránce pro platbu
- Na stránce „Website Payment Preferences“ („možnosti platby na webu“) by se vám mohlo hodit zatržítko (nepovinný PayPal účet). Po jeho zatržení klienti nepotřebují pro provedení platby PayPal účet. Není zapotřebí vyplňovat žádné z technických nastavení – při platbě je odesílá systém SuperSaaS. Jakákoliv nastavení na stránce „Instant Payment Notification“ („upozornění na platbu“) budou ignorována
Informace o tom, jak nastavení otestovat, naleznete v části o testování on-line plateb.