Klikněte zde pro přehrání video návodu. Systém je kompletně v češtině,
pouze návod ukazuje anglickou verzi
Tento návod popisuje jak nastavit rezervační systém pro skupinové události
například pro lekce fitness. Instrukce si přizpůsobte svým konkrétním potřebám.
Pokud například potřebujete zorganizovat skupinovou exkurzi nebo firemní
školení, můžete rovněž použít tento návod. Tento způsob rezervací označujeme
jako kapacitní typ, kdy si více lidí může udělat rezervaci ve stejný čas.
Pokud chcete vytvořit rezervační systém pro jednorázovou událost
návod na event se vám hodí více.
Pokud chcete událost rozdělit do časových úseků z nich každý bude určený pouze
pro jednu osobu a úseky budou v pravidelných intervalech – např. jako
rodičovské schůzky, návod na zdrojový typ vám pravděpodobně pomůže více.
Přihlašování na skupinový event
Tento typ rozvrhu se odlišuje tím, že administrátor určuje předem časové úseky
s danou kapacitou. Uživatelé se pak mohou rezervovat pouze do těchto
nastavených slotů (lekcí) a nikam jinam.
Tento způsob rezervací je vhodný když:
máte víc než jednu událost
potřebujete aby si lidé našli datum a čas události v kalendáři
vaše akce má několik částí do které mohou být zvoleny separátně
Nastavení rezervačního systému v 5-ti jednoduchých krocích
Jakmile si zřídíte nový účet, nejefektivnější
cesta je jak si nastavit rozvrh je pomocí cyklu nastav-vyzkoušej:
KrokNastavení základního rozvrhu pomocí průvodce
Než začnete
Předtím než začnete potřebujete účet. Je zdarma a potřebujete k němu jenom
emailovou adresu. Přihlaste se do vašeho účtu ,ať můžete vidět
Ovládací panel.
Vyberte si odpovídající typ rozvrhu
Klikněte na Nový rozvrh v
pravém menu v Ovládacím panelu. Zobrazí se vám Průvodce novým
rozvrhem s volbami potřebnými pro nastavení rezervací.
První vaše volba bude mezi zdrojovým, kapacitním nebo
servisní typem rozvrhu. Pro tento případ zvolte Kapacitní typ
rozvrhu, protože předpokládáme, že na lekci fitness se bude hlásit více
lidí.
Toto je důležitá volba, kterou je třeba učinit na začátku, protože změnit typ
rozvrhu se dá pouze tím, že začnete znova novým rozvrhem. Všechny další
nastavení lze změnit kdykoliv.
Pojmenujte váš rozvrh rezervací
Název vašeho rozvrhu spolu s názvem vašeho účtu tvoří URL adresu rezervačního
systému, kterou uvidí klienti ve svém prohlížeči.
Použijte stručný název ideálně bez diakritiky. Později ho budete moci kdykoliv
(i včetně názvu účtu) kdykoliv změnit. Vemte na vědomí, že při změně názvu se změní
i URL adresa rezervačního rozvrhu, kterou pak musíte případně upravit i na vašem webu (pokud ji tam máte uvedenou)
Napište tedy název rozvrhu například „Fitness Klub“, a potom klikněte Další.
Určete kapacitu a délku události (lekce)
Rozhodněte se kolik účastníků může navštěvovat lekce fitness:
Vícekrát: vložte hodnotu podle toho kolik uživatelů si může rezervovat slot ve stejném čase:
Pro začátek si zadejte nižší číslo, ať si můžete vyzkoušet fungují
čekací listiny. Počet účastníků můžete změnit kdykoliv později.
Můžete zaškrtnout volbu Neomezeně když nechcete limitovat
počet lidí, kteří se mohou k lekci přidat.
Dále si nastavíte výchozí délku lekce, která je pro tento návod zvolena
na 60 minut. Vyberte si volbu Čekací listina abyste nabídli účastníkům
možnost zapsat na čekací listinu pro případ když bude lekce plně obsazena
U Kalendáře si zvolte
Ukázat kalendář s úseky, které si uživatel může vybrat. protože
počítáme s tím, že rezervační systém bude nabízet více než jednu lekci.
Kliknutí na Dokončit vytvoříte rozvrh a zpřístupníte jej online.
Nyní máte funkční online rezervační systém.
Další kroky vám ukáží jak určíte kdy se vaše lekce budou konat a jak rozvrh otestovat.
KrokVyzkoušejte rozvrh zda pracuje dle očekávání.
Pokud chcete vidět rezervační systém jako administrátor, klikněte
Použít v menu. Tato volba je vidět jenom
pokud jste jako administrátor přihlášeni.
Běžní uživatelé uvidí ten stejný rozvrh, ale s méně možnostmi.
Tlačítko použít Použít najdete
rovněž v Ovládacích panelech.
Navštívit váš Ovládací panel můžete pomocí odkazu vpravo nahoře. Rovněž si
stejnou stránku můžete přidat do záložek pro každodenní využití.
Napoprvé bude rezervační kalendář prázdný. Většinu toho co uvidíte můžete nastavit
Přizpůsobení vzhledu
Například se můžete rozhodnout zda jak výchozí zobrazení ponecháte den, týden
nebo měsíc.
Vytvořit slot pro lekci
Klikněte v rozvrhu na čas, kdy chcete vytvořit lekci.
Zobrazí se okno Nový slot.
Pokud se okno objeví na nevhodném místě, můžete si jej jednoduše přetažením
přesunout na obrazovce na vhodnější místo.
Zadejte datum a název lekce například jako „Pilates“.
V poli Popis můžete přidat obrázky a vysvětlit o co v lekci jde.
Obrázky musíte mít k dispozici online abyste je mohli vložit ve formě URL
adresy (tj. obrázek musí začínat s „http“)
Alternativně můžete použít prostor nad rozvrhem pro delší popis. Zde máte
k dispozici několik možností formátování Vzhled včetně změny barev a přidání
obrázků.
Kliknutím na vytvořený slot se zobrazí lekce bez přihlášených.
Odkaz na Nová rezervaci se hodí pro případy kdy chcete
zadat účastníky sami – například když přijímáte rezervace po telefonu.
Vemte na vědomí, že uživatelé rezervačního systému neuvidí stejné
funkce jako vy.
Vytvoření rezervace
kliknutím na Nová rezervace si klient vytvoří rezervaci.
V základu se systém ptá pouze na jméno, další pole si můžete doplnit v záložce
Zpracování. Rezervaci uložíte pomocí tlačítka Vytvořit rezervaci.
U lekce je nyní vidět1/3, což znamená, že jedno ze třech míst je obsazené
Zelené zatržítko označuje lekci, která má vytvořenou rezervaci.
Což je velmi pohodlné pro vaše zákazníky – protože rychle uvidí na které lekce se přihlásili.
Editace lekcí
Změny v lekci můžete provést kliknutím na Změnit slot.
Pokud změníte detaily lekce – například počáteční čas, tak se všechny existující
rezervace posunou na nový čas.
KrokÚprava nastavení
Nyní máte základní rezervační systém pro lekce fitness. Další nastavení si můžete
upravit tak, aby vyhovovala vašim potřebám.
Stránka s nastavením
V Nastavení přejdete na záložku Přehled
pro přehled nastavení, která můžete upravit. Na stejném místě můžete rozvrh zablokovat
nebo ho úplně smazat.
Nastavení záložky zdroje
Záložka Zdroje obsahuje nastavení obecných parametrů rezervačního systému.
První volba obsahuje nastavení název kalendáře. V tomto případě je tam nastaveno
Fitness lekce.
Místo výchozího nastavení jako „slot“ a „rezervace“ použitých v celém systému
si můžete zvolit jiná slova,
ale vemte prosím v potaz, že nová slova systém neumí skloňovat.
Rovně můžete změnit jiný termín místo „Uživatel“ na jiný se stejným omezením viz výše.
Změnu provedete přes Nastavení vzhledu
(vemte v potaz, že to změní termíny v celém účtu)
Nastavení kapacity
Můžete si určit kolik lidí může navštívit lekci a můžete si zvolit zda chcete
vytvořit několik lekcí s odlišnou kapacitou. Pokud zadáte nulu, tak vypnete jakýkoli limit.
Další pole určuje kolik míst si může jedinec najednou zarezervovat v jedné lekci.
Zadáním hodnoty vyšší než 1 rozšíří uživatelské zobrazení o pole „Počet míst“.
Pro lekci fitness se hodí ponechat volbu na 1, ale pokud například chcete prodávat
vstupenky na akci, může se vám hodit, aby si lidé mohli koupit víc než jednu.
Dál můžete specifikovat kolik rezervací si může uživatel vytvořit celkem pro
všechny lekce. Rovněž si můžete nastavit zda to má zahrnovat i proběhlé rezervace.
Když klient dosáhne maxima tak si může stávající rezervace změnit nebo smazat.
Omezení můžete určit zda omezení má platit na stejný den nebo stejný týden.
Následují dvě zaškrtávátka, které určují zda účastníci mohou vytvořit více rezervací
ve stejné lekci a zda je kapacita lekce viditelná i ostatním nejen vám. Vemte prosím
v potaz, že poznat „stejnou osobu“ lze pouze podle přihlašovacího jména.
Pokud tedy uživatelům povolíte vytvořit si vlastní přihlašovací jméno (nebo když umožníte
rezervace bez přihlášení) tak systém neumí zabránit tomu, aby si lidé udělali
druhou rezervaci s druhým přihlašovacím jménem.
Nastavení čekacích listin
Volba Přeplnění kapacity odkazuje na nastavení čekacích listin
Zde si můžete nastavit jak se má rozvrh chovat při přeplnění kapacity, zda to má či
nemá povolit a zda se má použít čekací listiny- Tam jsou uživatelé umístnění dokud se nějaká
existující rezervace není zrušena
Pro každou lekci se vytváří čekací listina zvlášť a pokud je zaškrtnuta volba „Automaticky provést rezervaci“
tak při zrušení existující rezervace se uživatelům z čekací listiny vytvoří rezervace dle jejich pořadí.
Pokud umožníte lidem si rezervovat více než jedno místo, tak pokud někdo bude požadovat
více míst než je dostupných, tak budou přesunuta na čekací listinu.
Berte v potaz, že automatické umístění z čekací listiny se řídí nastavenými omezeními
nastavenými dole v záložce Zpracování. Pokud si tedy nastavíte systém,
že rezervace je možné vytvořit až den předem, tak stejný limit se použije na automatický přesun
z čekací listiny.
Přidejte pole s lokalitou
V nastavení můžete určit, kde se lekce konají pomocí pole „Lokalita“
Pokud máte více lekcí, tak zde bude větší prostor dodatečné informace.
Pokud budete mít zveřejněný rozvrh, tak se tato informace z pole „Lokalita“
rovněž přesune do odpovídajících polí v Outlooku, iCal formátu nebo Google kalendáři.
Nastavení ceny a času
Zde si můžete rovněž nastavit cenu vašeho eventu. Hodnota, kterou zde zadáte
slouží jako výchozí – u jednotlivých lekcí si cenu můžete upravit. Kliknutím
na Nastavení ceny si můžete nastavit pokročilé cenová pravidla.
Uvědomte si prosím, že pouhým nastavením cen zde, ještě nebudou uživatelé platit.
Můžete si nastavit ceny jenom pro zobrazení a platby si zařídíte mimo. Víc informací
o tom jak si nastavit cenová pravidla a platební metody najdete na stránce
Platby.
Pod Čas si nastavíte výchozí délku lekcí a upravíte jak má se má čas
zobrazovat uživatelům. Zaokrouhlením všech časů na celé dny může být dobrý nápad
pro případ, kdy používáte rezervační systém pro akce, které trvají více dnů.
Nastavení přístupu
Systém rovněž poskytuje výchozí nastavení jak se uživatelé mají hlásit do systému.
Například zda požadovat po účastnících vytvoření přihlašovacího jména nebo umožnit
rezervaci komukoliv kdo vidí rozvrh. Více o těchto nastaveních najdete na
Nastavení přístupu k rozvrhu.
KrokTestování rozvrhu z pohledu koncového uživatele
Vemte v potaz, že rezervační systém vypadá jinak když jste přihlášen jako administrátor
než když je přihlášen koncový uživatel.
Abyste viděli rozvrh z pohledu běžného návštěvníka, tak se vpravo nahoře ze systému
odhlaste a přihlaste se jako běžný klient. Abyste se nemuseli pořád odhlašovat
a přihlašovat tak je pohodlné použít druhý prohlížeč. Jeden budete používat jako administrátor
a druhý jako klient.
Pokud chcete zobrazovat konkrétní rozvrh tak odkaz na něj najdete na
na stránce Přehled. Uživatelé se k němu mohou přihlásit vpravo nahoře.
KrokIntegrace rezervačního systému do vašeho webu
Jakmile si ověříte a vyzkoušíte, že vše z pohledu uživatelů funguje jak má,
tak rozvrh můžete nasdílet svým zákazníkům.
K dispozici jsou dvě základní možnosti jak se uživatelé mohou dostat k vašemu rozvrhu:
Rezervační systém se může zobrazit uživatelům několika způsoby. Může být přes
iframe integrován do vašeho webu, nebo použitý v mobilním verzi či jenom nalinkovaný přímo
na web SuperSaaS.
Pokud si chcete změnit vzhled a barevné schéma rozvrhu, více informací
najdete v návodu Změna vzhledu rozvrhu.