Hotel postel

Návod pro nastavení rezervačního systému SuperSaaS pro ubytování

Využijte SuperSaaS pro vytvoření rezervačního systému pro pension nebo menší hostel

SuperSaaS je rezervační systém pro všeobecné použití a tak postrádá některé funkce, které obsahují specializované hotelové rezervační systémy. Nicméně se hodí jako levné řešení pro ubytování v několika místnostech. Tato stránka ukazuje příklad nastavení pro pension, chatu nebo menší hostel. Na konečný výsledek se můžete podívat na demoverzi rezervačního systému. Funkce které by vás mohli zajímat:

Příklady různých vzhledů

1 pokoj 3 pokoje Dostupné

Krok 0: Jak se o vás uživatelé dozvědí?

I když můžete SuperSaaS používat samotný, pravděpodobně budete potřebovat několik webových stránek, které budou popisovat vaše místnosti a uvádět další informace. Pokud nemáte ještě webovou stránku s popisem pokojů hotovou, na internetu existuje mnoho služeb, kde si je můžete sami vytvořit.

Při vytváření rozvrhu rezervací získáte webový odkaz, který bude odkazovat na váš rezervační systém a bude ve tvaru "www.supersaas.cz/schedule/vas_pension". Pokud vlastníte svou vlastní doménu můžete část supersaas.cz nahradit svou vlastní. Pak tento odkaz můžete umístit na své stránky s popiskem "rezervujte zde" nebo "ukázat dostupnost" Odkaz také můžete umístit na leták nebo jej uvést v emailu.

Krok 1: Vytvoření účtu

Pokud ještě nemáte SuperSaaS účet tak klikněte na "Registrovat se" a vyplňte registrační formulář Vyberte si takový název účtu, který dává smysl vašim zákazníkům, protože se objeví v webové adrese vašeho účtu. Systém vám po odeslání formuláře pošle email s linkem pro aktivaci vašeho účtu. Jakmile kliknete na odkaz v emailu a přihlásíte se, tak se vám zobrazí stránka s ovládacím panelem.

Krok 2: Vytvoření rozvrhu

V pravém menu klikněte na "Nový rozvrh" tím se dostanete k průvodci s nastavením. Průvodce se Vás nejdříve zeptá zda-li chcete "zdrojový" nebo "kapacitní" typ rozvrhu. Pro pension je nejvhodnější si vybrat "zdrojový" typ rozvrhu, kde každý z pokojů je zdroj. Pro detailní popis rozdílů mezi těmito dvěma typy klikněte na odkaz "Nápověda" vpravo nahoře. Zbývající otázky v průvodci jsou srozumitelné bez dalšího vysvětlování. Na poslední stránce průvodce bude zobrazena webová adresa vašeho rezervačního systému, kterou je vhodné si poznamenat.

Krok 3: Nastavení dalších voleb

U pensionu nebo chaty budete potřebovat pracovat s rozvrhem rozděleným po dnech nikoliv po hodinách a minutách, které jsou nastaveny jako výchozí. Pro toto nastavení zvolte "Nastavení" u rozvrhu a pak záložku "Zdroje" a zde nastavte "Zaokrouhlit všechny zadané a zobrazené časy na celé dny" Je rovněž vhodné nastavit minimální délku rezervace na 1 den. Výchozí nastavení počítá celé dny jako 24 hodin od půlnoci do půlnoci. Jednodenní rezervace tedy bude mít začátek a konec v jednom dnu. Při nastavení pro ubytování je vhodnější pracovat časem příchodu (check-in) a odchodu (check-out) někdy uprostřed dne. Když tedy zadáte check-in a checkout čas v box označeném ("Začátek omezení") potom se rezervace upraví správným způsobem. Jednodenní rezervace tak bude mít svůj začátek v jednom dnu a konec v druhém.

Krok 4: Nastavení cen

Pokud používáte denní sazbu tak si u části "Cena" zvolíte volbu vyberete volbu "Závisí na datumu, délce nebo zdroji". Po uložení klikněte na volbu "nastavit ceny" pro definování denní sazby a sezónních slev. Například můžete zvýšit v červnu cenu o 200 Kč když definujete pravidlo, které řekne "Realizuj tuto akci: Zvyš cenu o 200 Kč pokud je datum rezervace mezi 1.6. a 30.6. Nebo můžete zvýšit cenu na dvojnásobek během víkendů, pokud si navolíte "Realizuj tuto akci: Zvyš cenu o 100% pokud den v týdnu je sobota nebo neděle." A co když je červen a víkend - měl by systém nejdřív zvýšit cenu o 200 Kč nebo nejdříve zvýšit o 100%? Pomocí tažení myší můžete určit pořadí uplatnění těchto pravidel.

Podívejte se i na ostatní stránky s konfigurací, abyste viděli co dalšího můžete nastavit. Například na stránce "Přístup" můžete nastavit emailové upomínky a určit, které informace musí zákazníci zadat při rezervaci. Detailní vysvětlení všech voleb u záložky "Zpracovat" najdete v návodu úprava zpracování Pokud nechcete použít rozvrh pro zadávání rezervací, ale jen pro zobrazení dostupnosti, potom na záložce "Přístup" vyberte volbu "Pouze vy nebo superuser, kterému to povolíte,může provést jakoukoliv změnu v rozvrhu" Detailní vysvětlení všech voleb najdete v návodu nastavení přístupu k vašemu rozvrhu.

Krok 5: Změna vzhledu

Pro pension se hodí více měsíční pohled na rozvrh než ten týdenní. Změnit to můžete na začátku stránky "Vzhled" Pokud máte nastavené dny od půlnoci do půlnoci (opačně než když máte nastaven čas check-inu během dne) tak je vhodné si nastavit zobrazení viditelných hodin od 00.00 do 24:00 aby byly viditelné celé bloky s rezervacemi. Rozvrh rezervačního systému můžete přizpůsobit pomocí změny barev a grafiky, aby ladil s vaším vlastním webem.

V rezervačním systému jsou dvě místa kde můžete změnit vzhled: Za prvé v Nastavení vzhledu v pravém menu, které se aplikuje na všechny rozvrhy na vašem účtu a za druhé v nastavení konkrétního rozvrhu na stránce "Vzhled". Zde se změny aplikují pouze v daném rozvrhu. Detailní popis všech možností nastavení vzhledu najdete v návodu změna vzhledu

Krok 6: Nastavení otvírací doby

Pokud nemáte otevřeno celý týden, tak můžete použít stránku "Otvírací doba" k vypnutí dnů v kterých nemáte otevřeno. Nastavení "Otvírací doby" najdete po kliknutí na stránku "Dohled" u rozvrhu. Ve dnech kdy máte otevřeno je vhodné nastavit otvírací dobu od 00:00 do 24:00 což umožní správné zobrazení dostupnosti (pokud používáte 12ti hodinové nastavení tak nastavte od 12:00 do 12:00). V kroku 3 jsme nastavili minimální délku rezervace na 24 hodin, takže ve dnech kdy by nebyly otvírací doby nastaveny od 0:00 do 24:00 tak by systém předpokládal, že zde není dostatek prostoru pro rezervaci.

Pomocí počátečního a koncového datumu můžete rezervace omezit na určité období a stejně tak jako u záložky "speciální dny" kde můžete vyblokovat dny, kdy pokoje nejsou dostupné. Pokud máte pokoje rezervované přes jiný kanál - např. přes telefon, je vhodnější si tyto rezervace zadat v rozvrhu než prostřednictvím speciálních dnů. To zajistí, že v rozvrhu budou použity odpovídající barvy (tj. bude použita barva "obsazeno" místo barvy "zavřeno")

Krok 7: Vyzkoušení

Až budete mít vše nastavené, tak je vhodné vyzkoušet rezervační systém z pohledu běžného uživatele (zákazníka) Pokuď jste přihlášeni jako administrátor, tak rozvrh vypadá trochu jinak než ho vidí běžný uživatel. Například běžný uživatel nemůže měnit rezervace ostatních lidí, což vy jako administrátor můžete. Další podstatný rozdíl je, že změny provedené administrátorem negenerují potvrzovací emaily, protože by se Vám při větším počtu vámi prováděných změn v rezervačním systému zahltila emailová schránka.

Takže nejlepší způsob jak si funkce systému ověřit z pohledu koncového uživatele je odhlásit se (vpravo nahoře), přejít na web adresu vašeho rozvrhu a vytvořit si zde běžný uživatelský účet a přihlásit se s ním. Pokud máte nainstalovaný další prohlížeč, tak zde existuje jednodušší cesta jak rychle zkontrolovat váš web z pohledu koncového uživatele: Zadejte do něj adresu vašeho vlastního rozvrhu, adresu na kterou budou přicházet vaši zákazníci, nezaměňujte ji s hlavní stránkou SuperSaaS. V případě zájmu naleznete zde vyzkoušení rezervačního systému krátkou poznámku s pár dalšími tipy.

Krok 8: Zveřejnění

Jakmile máte vše nastaveno k vaší spokojenosti, tak stačí umístit odkaz na rozvrh rezervačního systému na váš web nebo link pošlete vašim uživatelům emailem. Zde integrace rozvrhu do vašeho webu najdete detailní popis a několik tipů. Také můžete použít vaší vlastní doménu místo supersaas.cz, popis nastavení najdete zde v návodu vlastní URL adresa

Další kroky

Vždy se můžete k nastavení vrátit a provést další změny, většina z nich může být provedena za běhu rezervačního systému. Nebojte se tedy experimentovat s různým nastavením a zjišťovat chování rozvrhu.


Zpět na Seznam návodů